Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΡΩΙΝΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ


''ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ''
Το πρωϊνό μακιγιάζ για να είναι πετυχημένο πρέπει να είναι διακριτικό αλλά όχι άτονο.Το πρόσωπο να είναι καλά μακιγιαρισμένο με χρώματα φυσικά αλλά όχι ψεύτικα.Εάν υπάρχουν δερματικά προβλήματα τα καλύπτουμε πιο διακριτικά και προχωράμε σε μια πιο διακριτική βάση συνήθως με ένα λεπτό υγρό makeup στο τόνο του δέρματος και πουδράμουμε.Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ιδιαίτερα δερματικά προβλήματα μπορούμε να αντικαταστίσουμε το makeup με μια καλή καλυπτική πούδρa(compact)στο χρώμα του δέρματος.Τα φρύδια είναι καλοσχηματισμένα και δεν τα βάφουμε.Οι σκιές είναι απαλές σε χρώματα ανοιχτά συνήθως παστέλ δηλαδή αυτά τα χρώματα που έχουν μέσα τους το λευκό π.χ.σιέλ,ρόζ,λαχανί,καφέ,μπέζ,ροδακινί.Εάν θέλουμε μολύβι ματιών σε καφέ και γκρί η γραμμή να είναι λεπτή και σβησμένη με μπατονέτα.Πάντα μάσκαρα σε μαύρο ή καφέ χρώμα.Στα χείλη φωτεινά παστέλ χρώματα ή ένα διάφανο λίπ-γκλός,περίγραμμα μπορούμε να μην βάλουμε,έαν όμως θέλουμε προσέχουμε να μην ξεχωρίζει απο το χρώμα του κραγιόν.Το ρούζ θα ήταν ωραίο να χρησιμοποιήσουμε σομόν ή ροζέ.Επαγγελματικό tip."Πάντα βάζουμε και κοντά στις ρίζες των μαλλιών για να δώσει λάμψη υγείας στο πρόσωπο".Τέλος δεν χρησιμοποιούμε αιλαϊνερ!''ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ...Εγώ  χρησιμοποιώ παντα αίλαϊνερ(σκιά μαύρη ειδική για αϊλαϊνερ με πολύ λεπτό πινελάκι''αυτό με βολευεί'')και μόνο λευκή σκιά...Έχω πολλά tips να σας πώ!!!!!!!!!!
                           

ΒΡΑΔΥΝΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ



Θεωρώ απο τα πιο σημαντικά μακιγιάζ!
Επειδή ο τεχνιτός φωτισμός κάνει τα πρόσωπο να φαίνεται χλωμό,το βραδυνό μακιγιάζ πρέπει να είναι έντονο και φωτεινό,να δίνει στο πρόσωπο έμφαση και λάμψη.Το μακιγιάζ θεωρείται ολοκληρωμένο αφού μακιγιάρουμε το ντεκολτέ,το λαιμό,την πλάτη και τα μπράτσα.
ΣΕΙΡΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ.(ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ)
1.Κρέμα βάσης(ενυδατική) σε πρόσωπο και λαιμό
2.Διόρθωση δερματικών προβλημάτων
3.Φωτοσκιάσεις,κοψίματα
4.Makeup
5.Πούδρα,μια διαφανή και μια ιριδίζουσα και στο σώμα
6.Φρύδια τονισμένα και διορθωμένα(θα βάλω ειδική ανάρτηση διόρθωσης φρυδιών)
7.Σκιές έντονες περλέ ή (smoky eyes)
8.Aϊλάϊνερ μαύρο
9.Άφθονη μάσκαρα(πουδράρουμε ενδιάμεσα απο τις στρώσεις)
10.Κραγίον οτιδήποτε θέλουμε μάτ,περλέ,αλλά πάντα lipglosse και πάντα προσέχουμε να μην τα τονίζουμε σε περίπτωση που έχουμε πολύ τονισμένα μάτια
11.Ρούζ σε 2 αποχρώσεις,σκούρο στα ζυγωματικά και ανοιχτό στα μάγουλα!

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Στην προσωπολογία ασχοληθήκαμε με το πώς θα διορθώσουμε μέρικα σχήματα προσώπων με το διορθωτικό makeup(σκούρο ή ανοιχτό)
Σ'αυτή την σελίδα θα ασχοληθούμε με την κάλυψή δερματικών προβλημάτων ή απλα ατελειών,πάλι με διορθωτικά makeup τα οποία είναι σε διάφορα χρώματα πράσινο,πορτοκαλί,μώβ....Είναι το λεγόμενο'' πυργάκι''το οποιό χρησιμοποιείται για να καλύψει συγκεκρίμενες επιφάνειες και για να διορθώσει δυσχρωμίες και χρωματικές ατέλειες της επιδερμίδας

ΕΥΡΥΑΓΓΕΙΕΣ.
Με ένα πινέλο τοπουθετούμε πάνω στις ευρυαγγιές μια πινελιά πράσινο και 3 α'ι'βορί

ΜΑΥΡΟΙ ΚΥΚΛΟΙ
Μια πινελία άσπρο και 3 α'ι'βορι(εάν είναι μελανοί τότε α'ι'βορί και μια πινελία πορτοκαλί)

ΑΚΜΗ
Πολύ λίγο μαύρο και 3 α'ι'βορί

ΠΑΝΑΔΕΣ
Μια πινελιά ρόζ και 3 α'ι'βορί

ΣΑΚΟΥΛΕΣ
Μια πινελιά πορτοκαλί και 3 α'ι'βορί

ΣΠΥΡΑΚΙΑ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΑ
Εάν είναι κόκκινο το σπυράκι μια πινελία πράσινο και 3 α'ι'βορί
Εάν έχει πίον πολύ λίγο μαύρο και 3 πινελιές α'ι'βορί
Εάν έχουμε μια ακμή η οποία είναι επουλωμένη βάζουμε μόνο λευκό ή μόνο α'ι'βορί ανάλογα με το χρώμα του δέρματος

ΛΕΥΚΗ
Μια πινελιά κίτρινο και α'ι'βορί


Εάν έχουμε ενα μικρό πρίξιμο κάτω απο τα μάτια το οποίο είναι λίγο κόκκινο βάζουμε λίγο πράσινο πάνω στην κοκκινίλα κάτω απο το πρήξιμο στην γραμμή που σχηματίζεται το σβήνουμε με λίγο άσπρο.

Για τατουάζ μαύρο μπλέ χρησιμοποιούμε  την πορτοκαλί απόχρωση,την απλώνουμε και αφου εξουδετερώσουμε το τατουάζ παιρνάμε σε μπέζ απόχρωση makeup απο πάνω όσο τον δυνατόν πιο κοντά στην απόχρωση του δέρματος για να καλυφθεί.








ΠΡOΣΩΠΟΛΟΓΙΑ

Υπάρχουν 9 διαφορετικά σχήματα προσώπου.
Οβάλ,Τριγωνικό,Τετράγωνο,Στρογγυλό,Οβάλ μακρύ,Ορθωγονικό,Εξαγωνικό,Τρσπεζοειδές,Μογγολικό

Το ιδανικό σχήμα ειναι το οβάλ,το οποιό δεν χρειάζεται διορθώσεις,παίζουμε μονο με τους χρωματισμούς του make-up.Για όλα τα υπόλοιπα σχήματα χρησιμοποιούμε σκούρο ή ανοιχτό makeup,τα λεγόμενα, διορθωτίκα ή συμπυκνωμένα ,ανάλογα με το σχήμα του προσώπου.Παρακάτω θα ασχοληθούμε με 4 σχήματα προσώπου και πώς θα μπορέσουμε να τα διορθώσουμε

ΟΒΑΛ.Ιδανικό σχήμα.Οι 3 ζώνες έχουν το ίδιο ύψος,αλλά και απόσταση μεταξύ των αυτίων δεν έχουν πλάτος,παίζουμε μόνο με τους χρωματισμούς του makeup

ΟΒΑΛ ΜΑΚΡΥ.Έχει μικρό πλάτος,μεγαλύτερο ύψος χωρίς γωνίες
_Με ανοιχτό makeup δημιουργούμε 2 στενόμακρες ζώνες που ξεκινούν απο τις ρίζες των μαλλιών και καταλήγουν στα πλαϊνα του πηγουνιού
_Με σκούρο makeup δημιουργούμε ζώνες σε σχήμα μισοφέγγαρου στο μέτωπο και το πηγούνι(με ένα νοπό σφουγγαράκι σβήνουμε πάντα προς τα πάνω το makeup)

ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ,ΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ.[Άνοιγμα πάνω]Η μεσαία και η πάνω ζώνη είναι ίδιες.Επομένως και φυσιολογικές σε αντίθεση με την κάτω ζώνη που έχει ενα πολύ μικρό φάρδος και καταλήγει σσε αιχμηρό πηγούνι
_Βάζουμε σκούρο makeup απο τις ρίζες των μαλλιών μέχρι τα αυτία
_Με ανοιχτό makeup  απλώνουμε απο τους ακουστικούς πόρους μέχρι το πηγούνι
[Άνοιγμα κάτω]Ηπάνω ζώνη είναι στενότερη απο τις άλλες 2.Εκεί που βάλαμε σκούρο makeup βάζουμε ανοιχτό και αντίστροφο

ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ.Παρουσιάζει γωνίες στην πάνω και στην κάτω ζώνη.Το μέτωπο είναι ανυψωμένο και αρκετά φαρδύ και επιπλέον υπάρχει απόσταση μεγάλη ανάμεσα στα αυτιά.Σκοπός μας είναι να σκουρύνουμε τις γωνίες.
_Απλώνουμε 2 στενόμακρες ζώνες σκούρο makeup απο τις ρίζες των μαλλιών μέχρι τους κροτάφους,έτσι μειώνουμε τις γωνίες του μετώπου.Συνεχίζοντας περνάμε απο τους ακοστικούς πόρους και καταλήγουμε στο πηγούνι.Πρέπει οι γωνιές να είναι όμοιες.

ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ.Παρουσιάζει όμοιες καμπύλες μετώπου και σαγονιού.Ηπάνω και η κάτω ζώνη είναι μικρότερες σε ύψος και πλάτος απο την μεσαία και υπάρχει και απόσταση αυτιών._Σκουραίνουμε σχηματίζοντας 2 καμπύλες απο τους κροταφους μέχρι το πηγούνι.










Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΡΑΓΙΟΝ

Ηιστορία του κραγιόν ξεκινά πολλές χιλιάδες χρόνια πρίν,οπού σύμφωνα με έρευνες η πρώτη αναφορά για καλυντικά που έδινανα χρώμα στα χείλη χρονολογείται περίπου στο 3.000 π.χ στην αρχαία πόλη Ούρ της Βαβυλώνας.Φυσικά,ανάλογες αναφορές δεν θα μπορούσαν να μην υπάρχουν και στην Αρχαία Αίγυπτο.
Λέγεται οτι τα κόκκινα χείλη της Κλεοπάτρας όφειλαν το χρώμα τους σε αλοιφές που φτιάχτονταν απο κόκκινα σκαθάρια τα οποία έδιναν ενα βαθυκόκκινο χρώμα όταν ανακατεύονταν με αυγά μυρμυγκιών.
Στην Αρχαία Ελλάδα το κόκκινο χρώμα με το οποίο έβαφαν τα χείλη και τα μάγουλα οι γυναίκες,προερχόταν απο ειδικά μείγματα βοτάνων,σπόρων και βατόμουρων.
Φθάνοντας στον Μεσαίωνα,η τεχνική για την δημιουργία προιόντων που θα χάριζαν έντονο χρώμα στα χείλη είχε ήδη εξελιχθεί.Το κραγιόν της εποχής φτιαχνόταν απο κερί μέλισσας,κοχενίλλη και κάποιες φορές πρόσθεταν επιπλέον χρωστικές απο σκούρα κόκκινα φυτά.
Μετά την Γαλλική Επανάσταση,το μακιγιάζ και τα προιόντα που έβαφαν το πρόσωπο όσο και ταχείλη έχασαν την αίγλη τους,καθώς θεωρούντο εντελώς περιττά για γυναίκες με ανατροφή.
Το 1883 είναι η χρονιά που το κραγιόν γεννήθηκε στην μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.Γάλλοι αρωματοποιοί το παρουσίασαν στην διεθνή έκθεση του Άμστερνταμ της ίδιας χρονιάς,ήταν κατασκευασμένο απο λίπος,κερί και χρωματισμένο καστορέλαιο,και βρίσκοταν τυλιγμένο σε χαρτί το οποίο θα έπρεπε να ξεφλουδίζεται σε λωρίδες κάθε φορά που χρειαζόταν να απλωθεί στα χείλη.Η περίπλοκη εφαρμογή του και η αρκετά τσουχτερή τιμή του έκαναν τα πρώτα κραγιόν ασύμφορα τόσο γιαυτούς που τα παρασκεύαζαν και τα εμπορεύονταν όσο και για τις ίδιες τις γυναίκες.
Περίπου το 1920 έγινε κοινωνικά αποδεκτή η γυναίκα τα βάφεται στις κοινωνικές της εμφανίσεις.Τα χείλη σε σχήμα καρδιάς έκαναν τις γυναίκες γοητευτικέες στα μάτια των αντρών και ο κινηματογράφος οπού τα χείλη των γυναικών διακρίνονταν έντονα_έστω και
ασπρόμαυρα_έκανε το κραγιόν δημοφιλή στις γυναίκες που ΄σντεχαν το οικονομικό τους κόστος και το αγόραζαν.
Το 1960 τα χείλη παραδίδουν το βάρος του μακιγιάζ στα έντονα τονισμένα μάτια με έντονο αίλαινερ και ατελείωτες στρώσεις μάσκαρα και το δικό τους χρώμα γίνεται ανοιχτό ρόζ και μπέζ.
Η γέννηαη του λιπ γκλός εντοπίζεται στις αρχέες της δεκαετίας του ΄70,τα χείλη παραμένουν περιγεγραμμένα με το μολύβι των χειλιών και το λιπ γκλος μπαίνει στα χείλη είτε πάνω απο το μπλύβι είτε πάνω απο το κραγιόν για να δώσει πιο αισθησιακό λούκ στην εμφάνισή οτυς.
Κλείνοντας περισσότερο απο 120 χρόνια στην μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα,χάρη το κραγιόν τα χείλη εξακολουθούν να θεωρούνται απόλυτο σύμβολο ερωτισμού!




Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕ-UP


Ο άνθρωπος από την αρχή της ιστορίας του, συνήθιζε να βάφει το πρόσωπο του για διάφορους λόγους, θρησκευτικούς, αισθητικούς, κοινωνικούς. Το βάψιμο του προσώπου ξεκινάει πριν από χιλιάδες χρόνια. Από τους Ινδιάνους, στις Γκέισες, και από εκεί στο σημερινό make-up. Πρόκειται για μια ιστορία πλούσια και γεμάτη πολιτισμικές και αισθητικές πεποιθήσεις.

Σήμερα το make-up είναι ένα καλλυντικό στο χρώμα του δέρματος που εφαρμόζεται στο πρόσωπο με σκοπό να καλύψει ατέλειες ή να αλλάξει την απόχρωση της επιδερμίδας. Οι λόγοι είναι καθαρά καλλωπιστικοί. Όμως, η χρήση καλλυντικών για ενίσχυση της επιδερμίδας είναι γνωστή από την αρχαιότητα.




Αρχαιότητα



Αίγυπτος

Τα πρώτα αρχαιολογικά στοιχεία χρήσης make-upέρχονται από την αρχαία Αίγυπτο, γύρω στο 3,500 π.Χ., με τη Νεφερτίτη να το χρησιμοποιεί.

Ινδιάνοι

Το βάψιμο του προσώπου για τους Ινδιάνους της Αμερικής ήταν σημαντικό μέρος του πολιτισμού τους. Η κάθε φυλή είχε το δικό της τρόπο βαψίματος. Δεν ήταν τόσο πράξη καλλωπισμού, όσο κοινωνικής διάκρισης και θρησκευτικού πνεύματος. Για τις βαφές χρησιμοποιούσαν ρίζες, μούρα και φλοιούς δέντρων. Τα χρώματα είχαν ιδιαίτερη σημασία: το κόκκινο ήταν το χρώμα του πολέμου, το μαύρο το χρώμα της ζωής και το φορούσαν κατά τη διάρκεια πολεμικών προετοιμασιών. Το πράσινο ενίσχυε τη νυχτερινή όραση ενώ το κίτρινο ήταν το χρώμα του θανάτου.

Ινδία

Το βάψιμο του προσώπου είναι μέρος του Ινδικού πολιτισμού από την αρχαιότητα. Οι άντρες συνήθιζαν να το χρησιμοποιούν για καμουφλάζ όταν κυνηγούσαν, ενώ αποτελούσε μέρος θρησκευτικών τελετουργιών και του χορού. Το πιο γνωστό είδος μακιγιάζ στον Ινδικό πολιτισμό είναι το “bindi”, δηλαδή η κόκκινη τελεία που βάζουν οι γυναίκες στο μέτωπο τους. Παραδοσιακά, είναι μια κουκίδα κόκκινου χρώματος που εφαρμόζεται στο κέντρο του μετώπου κοντά τα φρύδια, αλλά μπορεί επίσης να συμπληρώνεται από κόσμημα. Η περιοχή ανάμεσα στα φρύδια εκπροσωπεί τη σοφία και το “bindi” βοηθάει στη διατήρηση της συγκέντρωσης, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει από κακή τύχη. Το κόκκινοαντιπροσωπεύει την τιμή, την αγάπη και την ευημερία. Παλιότερα το φόραγαν οι παντρεμένες γυναίκες. Σήμερα όμως φοριέται από οποιαδήποτε.

Ελλάδα

Το 200 π.Χ. οι γυναίκες της αρχαίας Ελλάδας συνήθιζαν να βάφουν το πρόσωπό τους άσπρη σκόνη μολύβδου και κιμωλία για να φωτίζουν το δέρμα τους. Τότε θεωρούταν της μόδας, η γυναίκα να έχει χλομή επιδερμίδα.

Ρώμη

Η αισθητική στη Ρώμη ευνοούσε τη χλωμή επιδερμίδα. Οι άνδρες φορούσαν επίσης μακιγιάζ για να ελαφρύνει τον τόνο του δέρματος τους. Χρησιμοποιούσαν λευκή σκόνη μολύβδου, κιμωλία, και κρέμες για να φωτίσει τον τόνο του δέρματος τους. Οι πλούσιοι Ρωμαίοι προτιμούσαν μια λευκή πάστα μολύβδου, ​​η οποία τελικά ήταν δηλητηριώδης και μπορούσε να οδηγήσει σε παραμόρφωση και θάνατο. Η κρέμα του make-upήταν φτιαγμένη από ζωικό λίπος, άμυλο και οξείδιο του κασσίτερου. Το λίπος γινόταν από πτώματα ζώων, που θερμαίνονταν για να αφαιρεθεί το χρώμα. Το ζωικό λίπος της έδινε απαλή υφή ενώ το οξείδιο του κασσιτέρου της έδινε χρώμα.

Ιαπωνία

Όταν σκεφτόμαστε την Ιαπωνία, στους περισσότερους το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό είναι οι γυναίκες με το άσπρο πρόσωπο και τα κόκκινα χείλη. Το παραδοσιακό μακιγιάζ μιας γκέισας αποτελείται από μια παχιά λευκή βάση, με κόκκινο κραγιόν και κόκκινες και μαύρες αποχρώσεις γύρω από τα μάτια και τα φρύδια. Αρχικά, η λευκή μάσκα βάσης γινόταν με μόλυβδο, αλλά μετά την ανακάλυψη ότι δηλητηρίασε το δέρμα και προκαλούσε τρομερά δερματικά προβλήματα, αντικαταστάθηκε με σκόνη ρυζιού. Το βάψιμο άλλαζε σχετικά ανάλογα με το που θα παρευρίσκονταν αλλά και από την ηλικία τους. (μαθητευόμενες ή μεγαλύτερες).

Μεσαίωνας

Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, στην Ευρώπη, θεωρούταν «της μόδας» για τις γυναίκες να έχουν χλωμό δέρμα. Το χλωμό πρόσωπο δήλωνε την ανώτερη κοινωνική τάξη. Οι μαυρισμένες γυναίκες θεωρούνταν χαμηλότερης κοινωνικής τάξης. Οι γυναίκες φορούν μπογιά μολύβδου που διαλυόταν στο νερό ή πούδρα. Τον 6ο αιώνα, οι γυναίκες συχνά προκαλούσαν αιμορραγία στον εαυτό τους για να πετύχουν τη χλωμή επιδερμίδα. Μία από τις πιο δημοφιλείς πούδρες ονομαζόταν “Aqua Tofana”, που ήταν πούδρα αρσενικού. Η πούδρα ήταν δηλητηριώδης και αρκετές γυναίκες έχασαν τη ζωή τους.

17ος αιώνας


Σε όλο το 17ο αιώνα, οι γυναίκες φορούσαν “ceruse”, ένα μίγμα ξιδιού και λευκού μολύβδου. Είχε την ιδιότητα να ασπρίζει το δέρμα και πολλές γυναίκες το χρησιμοποιούσαν, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας. Το μείγμα όμως ήταν δηλητηριώδες και προκαλούσε φθορές στο δέρμα, τριχόπτωση και η χρόνια χρήση προκαλούσε ακόμη και θάνατο.

18ος αιώνας

Τον 18ο αιώνα, ο Λουδοβίκος ο 15ος έκανε «της μόδας» για τους άνδρες να φορούν make-up από μόλυβδο. Επίσης και οι θεατρικοί ηθοποιοί φορούσαν μια βαριά λευκή βάση.

Στα τέλη του 18ου αιώνα και στις αρχές του 19ου αιώνα, η βασίλισσα απαγόρεψε το make-upγιατί θεωρούσε πως ήταν κατάλληλο μόνο για πόρνες και γυναίκες χαλαρών ηθών. Το make-up ήταν αποδεκτό μόνο για τους ηθοποιούς.

Σύγχρονη εποχή

Το σημερινό make-up βρίσκει τις ρίζες του στον Carl Baudin, ηθοποιό του θεάτρου “Leipzeiger Stalt”, της Γερμανίας. Στις αρχές του 20ου αιώνα ο Baydin ανέπτυξε μια πάστα που άλλαζε το χρώμα του δέρματος, στην προσπάθειά του να αποκρύψει την ένωση μεταξύ της περούκας και το μετώπου του. Αποτελούταν από ψευδάργυρο, ώχρα και το λαρδί. Η κρέμα έγινε τόσο δημοφιλής στους άλλους ηθοποιούς που ο Baudin άρχισε την εμπορική παραγωγή της, δημιουργώντας το πρώτο θεατρικό μακιγιάζ. Αυτό αποτελούσε το θεατρικό make-up μέχρι το 1914.

Το πρώτο εμπορικό make-up δημιουργήθηκε από τη Max-Factor για αρχικά κινηματογραφική χρήση. Ήταν το πρώτο make-upσε μορφή πούδρας και ονομαζόταν “Pan- Cake”. Μέχρι το 1940 σύμφωνα με εκτιμήσεις μία στις τρεις γυναίκες της Αμερικής είχε μία “Pan-Cake”. Το Φεβρουάριο του 2009, ιδιοκτήτης εταιρείας καλλυντικών παραδέχτηκε πως η φόρμουλα της “Pan-Cake” βελτιώθηκε και πωλείται μέχρι και σήμερα.